Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen


Bestellen

  • Bestellen kan door het product te selecteren met de eventuele maat en/of uitvoering.
  • Je klikt op "In winkelwagen" en daarna op "afrekenen"/.
  • Je zit nu in het winkelwagentje. Bekijk de artikelen met de specificaties die hier opgesomd staan. Hier zie je ook apart het BTW bedrag staan. De verzendkosten t/m € 99,00 totaalbedrag zijn €6,95 en daarna gratis.
  • Klik je op "Verder met bestellen" dan ga je deze artikelen kopen.
  • Vul eerst alle gegevens in en ga onderin akkoord met de Algemene Voorwaarden. Deze voorwaarden zijn volledig inzichtelijk en ook in te zien via de link onderin elke pagina.
  • Vervolgens ga je verder via de knop naar de "Volgende stap"
  • De verzendkosten staan hierin vermeldt. "Thuisbezorgd" is de handeling van de postbode of pakketbezorger (het thuis bezorgen van jouw bestelling).
  • Op de volgende pagina kun je de bestelling definitief maken.
  • De volgende pagina somt alles nog een keer op en kun je nog wijzigingen aanbrengen.
  • Je kan desgewenst nog een notitie achterlaten (bijv. liefst niet bezorgen van datum tot datum)
  • Je kan in de webwinkel met iDeal betalen of bankoverschrijving (vooruit betalen).
  • In onze winkel kun je contant en met pin betalen.
  • Klik je op "Afrekenen" dan is het definitief en wordt je bestelling officieel verwerkt.


Betalen

  • Je kan in de webwinkel met iDeal betalen of bankoverschrijving (vooruit betalen).
  • In onze winkel kun je contant en met pin betalen.

Bezorgen en bezorgkosten

  • De levertijd bij producten op voorraad is circa 1-3 werkdagen, ook afhankelijk van de snelheid van de bezorgdienst. Bestel je voor 12:00 uur dan wordt het pakket dezelfde dag nog aangeboden aan de postbezorger.
  • Wij maken gebruik van de diensten van PostNL.
  • Producten die niet op voorraad zijn daarvan worden de levertijden aangegeven op de website of zijn altijd opvraagbaar.
  • De bezorgkosten in Nederland bedragen €6,95 en bij een bestelbedrag boven de € 99,00zijn de verzendkosten gratis.
  • Er wordt een track and trace meegestuurd
  • Je bent niet thuis bij de bezorgen? Afhankelijk van de bezorger wordt het artikel nogmaals aangeboden, bij de buren afgeleverd of bij een afhaalpunt achtergelaten. Lukt dit niet dan krijgen wij ook een melding en nemen we uiteraard contact met je op.

Ruilen en retourneren

De retourtermijn van je online bestelling of aankoop in onze winkel is 14 dagen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Is je aankoop niet helemaal wat je ervan had verwacht dan kun je deze altijd bij ons weer retourneren. Hieronder alles op een rijtje:

  • Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen na ontvangst te herroepen. Na herroeping heb je vervolgens nog 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om zonder voorafgaande mededeling de producten te retourneren binnen de bedenktermijn van 14 dagen en in het retourpakket een mededeling te voegen waaruit de wens tot herroeping blijkt.
  • Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping. Zie ook "herroepingsformulier" die je kan downloaden), maar bent hiertoe niet verplicht.
  • Retourneer je de gehele bestelling, dan ontvang je het totale bedrag terug op je rekening. Dus ook de eventuele 6,95 verzendkosten van je originele bestelling. (De door jou gemaakte verzendkosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.)
  • Retourneer je slechts een deel van je bestelling, dan ontvang je het aankoopbedrag van deze artikelen retour. (en dus niet de eventuele 6,95 verzendkosten van je originele bestelling.)
  • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Retour sturen van je bestelling is op eigen risico. Bewaar daarom goed het afleverbewijs tot je retour bij ons is verwerkt.
  • De kosten voor retourzending zijn voor uw eigen rekening.
  • Het is ook mogelijk om je retourzending inclusief ingevuld retourformulier gratis af te geven in onze winkel in Lageland.
  • Wanneer het artikel gedragen of beschadigd is, kunnen wij het niet terugnemen.
  • Artikelen die retour gezonden worden, moeten voorzien zijn van de originele labels en verpakking.
  • Artikelen uit de SALE kunnen niet geretourneerd worden.
    • Retouradres

      Kingsland Superstore Groningen
      Eemskanaal Zuidzijde 15
      9622 PE Lageland (NL)
      Wij reageren bij voorkeur binnen 2 werkdagen en zijn verplicht binnen 14 dagen te reageren.

    Herroepingsformulier

    Je kan dit Europees modelformulierformulier kopiëren, invullen en bij je retour mee sturen. Het formulier is te vinden op de pagina Algemene Voorwaarden. Via e-mail mag dit ook naar info@kingslandsuperstore.nl Vergeet dan niet bij het geretourneerde pakketje jouw gegevens toe te voegen.

    Terugbetalingstermijn

    Deze is áltijd zo snel mogelijk, maar maximaal binnen 14 dagen nadat wij de herroepingsformulier hebben ontvangen. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd." Alle kosten worden in euro's teruggestort waaronder: eventuele verzendkosten én transactiekosten en naar het bankrekeningnummer die u gebruikt heeft of heeft aangegeven in het herroepingsformulier.

    Verkeerd artikel ontvangen?

    Mocht je per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben ontvangen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice via e-mail info@kingslandsuperstore.nl Vergeet niet je bestelcode of adres toe te vermelden.

    Uitverkocht of niet meer op voorraad?

    Wanneer blijkt dat het artikel dat je hebt besteld, uitverkocht is of niet meer door de leverancier wordt uitgeleverd, zal het bedrag automatisch terug gestort worden. Het aankoopbedrag wordt dan teruggestort op de rekening waarmee de bestelling ook is betaald. Zodra dit het geval is ontvang je van ons per e-mail bericht. Mocht je iets anders willen ontvangen, dan kun je via de webshop of winkel opnieuw een bestelling plaatsen.

    Garantie, klachten en geschillen

    Is er volgens jou iets mis met je artikel dat je bij ons hebt gekocht? Dat is natuurlijk super vervelend en gaan we zeker proberen op te lossen!

    Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

    Op alle geleverde artikelen zijn de garantiebepalingen van de fabrikant van toepassing voor zover dit fabricage- en materiaalfouten betreffen. De fabrieksgarantie is 1 jaar van toepassing. Onder de garantie vallen fabricagefouten en materiaalfouten. Zodra een artikel door iemand anders dan Kingsland Superstore Groningen of de fabrikant wordt gerepareerd, dan vervalt de garantie. Ook vervalt de garantie wanneer jijzelf het artikel hebt aangepast of hebt laten aanpassen aan jouw specifieke wensen zoals een helm of een polo met een naam.

    Verlies van onderdelen, kapotte rits en andere slijtage door gebruik (zoals pilling) vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (bijvoorbeeld: het artikel komt in contact met paardentanden, spijkers, schroeven of is beschadigd door schuren en trekken) valt ook niet onder de garantieregeling.

    Een klacht willen wij graag samen met jou proberen op te lossen. Neem bij een klacht daarom altijd eerst contact op met onze klantenservice, via info@kingslandsuperstore.nl. Je krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie.

    We ontvangen het liefst ook foto's dat praat veel gemakkelijker. E-mail ons je klacht, foto en bestelnummer en/of klantnummer en wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je op.

    Belangrijk bij het retourneren van een artikel met een klacht:

    • Van onze klantenservice ontvang je via de e-mail een retourlabel met het retouradres en het eventuele retourformulier in het geval dat je deze niet meer hebt. Vul dit retourformulier in en stuur het mee met het artikel.
    • Probeer het artikel zo goed als mogelijk is, schoon te maken of in de verpakking te laten.
    • Pak het artikel en het retourformulier goed in en plak de verpakking stevig dicht.
    • Zorg dat het retourlabel duidelijk zichtbaar is.
    • Mocht je geen retourlabel hebben, stuur de retourzending altijd naar onderstaande retouradres.

      Retouradres

      Kingsland Superstore Groningen
      Eemskanaal Zuidzijde 15
      9622 PE Lageland (NL)

    • Zodra je retourzending ontvangen is, krijg je hiervan een bevestigingsmail. Wij reageren altijd binnen enkele werkdagen.
    • Je krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie.
    • Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).